<دلالان تحريم چه كساني هستند؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دلالان تحريم چه كساني هستند؟
نوشته شده در 18 / 7 / 1392
بازدید : 1585
نویسنده : کامران وزیری

 

دو روز پس از انتشار اظهارات رييس دفتر رييس جمهوري مبني بر اينكه دلالان از تحريم حمايت مي كنند، روزنامه ابتكار امروز (پنجشنبه) از زبان رئيس هيات مديره شوراي مركزي خانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت به معرفي دلالان تحريم پرداخته است.

بعد از ارائه رويكردهاي جديد از سوي دولت يازدهم در حوزه ديپلماسي عمومي و تلاش جدي دولت براي بهبود روابط ايران با ساير كشورها اميدها به رفع تدريجي تحريم‌ها نيز بيشتر شده است.
اين شرايط در حالي به وجود آمده كه رئيس دفتر رئيس جمهوري به تازگي عنوان كرده است كه عده‌اي در داخل از برطرف شدن تحريم‌ها خوشحال نيستند. عده‌اي كه نهاونديان آنها را دلالان تحريم ناميده است. اما دلالان تحريم چه كساني هستند؟
حسن روحاني در حالي توانست در ۲۴ خرداد امسال با شعار دولت تدبير و اميد در انتخابات رياست جمهوري پيروز شود كه در اولين سفر خود به نيويورك و حضور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد توانست موجي از اميد را در زمينه بهبود تدريجي تحريم‌ها ايجاد كند.
انتشار اخباري مبني بر لغو تحريم اتحاديه اروپا عليه شركت كشتيراني جمهوري اسلامي و چند خبر مشابه ديگر نيز بر موج لغو تحريم‌ها دامن زده است،اما در چنين شرايطي رئيس دفتر رئيس جمهوري به تازگي اعلام كرد كه برخي در داخل از ديپلماسي جديد دولت در زمينه بهبود روابط بين‌المللي ايران و همچنين رفع تدريجي تحريم‌ها خوششان نمي‌آيد و به نفعشان نيست كه تحريم‌ها لغو شوند.
نهاونديان اگرچه گفت كه به جزئيات بيشتري در اين زمينه اشاره نمي‌كند اما در عين حال اين دسته از مخالفان تحريم را”دلالان تحريم” ناميد.اين تقريبا براي نخستين بار است كه يك مقام ارشد دولتي به اين صراحت از مخالفت عده‌اي در داخل كشور با لغو تحريم‌ها سخن گفته است.
به طور كلي مخالفان تحريم‌ها شامل آن دسته از افرادي مي‌شود كه با خروج شركت‌هاي غربي از فضاي اقتصادي ايران فضاي انحصاري براي آنها به وجود آمده و حالا اگر قرار باشد شركت‌هاي غربي دوباره به اقتصاد ايران بازگردند منافع اين دسته از افراد نيز به شدت به خطر خواهد افتاد.
در همين زمينه عبدالوهاب سهل‌آبادي، رئيس هيات مديره شوراي مركزي خانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت ايران در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به اين سوال كه منظور از دلالان تحريم چه كساني هستند؟ توضيح داد: در چند سال گذشته و به ويژه پس از تشديد تحريم‌ها شواهد نشان مي‌دهد كه عده‌اي منافع اقتصادي زيادي در اين مقطع بدست آورده‌اند. اين افراد كساني هستند كه به هر دليل با راه‌هاي انتقال پول، واردات و صادرات و تامين مواد اوليه از خارج آشنا بوده و به دليل سخت شدن شرايط در دوران تحريم توانسته‌اند منافع كلاني به دست آورند.وي افزود: درصدهايي كه اين عده از بابت نقل و انتقال پول در شرايط تحريم‌ مي‌گيرند بسيار بالاست. اين‌را هم بايد گفت كه همه توليدكنندگان قادر به انجام امورات خود در دوران تحريم مانند واردات مواد اوليه نيستند و به همين دليل به ناچار به استفاده از دلالان تحريم رو مي‌آورند.وي تاكيد كرد: دلالان و واسطه‌ها در حال بازي كردن با توليدكنندگان هستند و از ادامه تحريم‌ها نيز نفع كلاني مي‌برندو بي‌تمايل نيستند تا شرايط كنوني تحريم ادامه يابد و آنها بتوانند از شرايط به وجود آمده حداكثر منافع را نصيب خود كنند.
 



دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: فرهنگی و اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: نهاوندیان، دلالان مدافعان تحریم ,



مطالب مرتبط با این پست
.
ده نمکی: رهبری پرسیدند پول کتاب‌ها را از کجا می‌آورید گفتم: کلاهبرداری!
علما چگونه ازدواج می‌کردند/ ماجرای جالب ۴ ازدواج تاریخی
«لشکر خوبان» روایت خوب و نگارش بسیار ممتازى دارد
عجایب سوره توحید
ادای احترام نظامی روحانی + عکس
تقدیر سرلشگر فیروزآبادی از رئیس سازمان صداوسیما
دلالان تحريم چه كساني هستند؟
تاکید آملی‌لاریجانی بر برخورد با مظاهر بدحجابی به صورت ریشه‌ای
عکس / یک صرافی در کابل
بزرگان طبرستان (مازندران)
حدیث عشق مادر...
پاسخ نویسنده ایرانی به اظهارات ماهاتیر محمد: من یک شیعه هستم
کسري1000 ميلياردتوماني يارانه‌ نقدی مهرماه/ امکان قطع یارانه‌ها وجود دارد
رجوی آدم سیاسی‌کار فرصت‌طلبی بود/ انشعاب سازمان مجاهدین، آیت‌الله طالقانی را متاثر کرد
شهید رجایی چگونه بر انتخابات آمریکا اثر گذاشت؟
خودروسازان آمریکایی، آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی در راه ایران
دقت کردید!؟
حذف یارانه ۳ دهک در کمیسیون برنامه تصویب شد/اصلاحیه بودجه ،سه‌شنبه در مجلس
اگر هاشمی پدر یک شهید بود، نمی‌گفت مرگ بر آمریکا را حذف کنیم
اصلاحیه بودجه فردا در صحن علنی/اعطای اختیار حذف ۳۰ درصد یارانه بگیرها به دولت
صاحب صدای ماندگار جنگ کجاست؟ + عکس
ایران گزارشگر ویژه حقوق بشر را به رسمیت نمی شناسد/ گزارش فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است
مقدمه و فراز اولیه وصیت نامه ی سردار شهید عموئی
روزی که پری از خانه رفت/عکس
ایرانی‌ها در روز عید غدیر چند پیامک ارسال کردند



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: